صفحه خرید اینترنتی 2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
پماد عرق النسا (درمان درد سیاتیک)

پماد عرق النسا (درمان درد سیاتیک)

عرق النسا ترکیبی از عصاره زنجبیل، دارچین، زبان گنجشک، سورنجان، روغن سقز و... است و تاثیر مطلوبی در تسکین درد و درمان مشکلات استخوانی، عضلانی و مفصلی از قبیل سیاتیک، دیسک، آرتروز، رماتیسم، واریس، درد شکستگی و گوفتگی و... دارد. ترکیباب موجود در روغن گیاهی عرق النسا موجب بهبود روند گردش خون، افزایش حرارت موضعی، کاهش التهاب و در نتیجه کاهش درد در ناحیه درگیر میشود

عِرق هم به معنی عصب، رگ و ریشه. عرقا النسا در زبان عربی همان عصب سیاتیک است که از مهرههای 4 و 5 کمر سرچشمه گرفته تا نوک انگشتان پاها امتداد دارد و معمولا کنار رانها به طرف پشت را در گیر میسازد. و در مراحل شدت، تا انتهای انگشتان پا امتداد می یابد. و در حالت شدت درگیری دیسک، ممکن است به بی حرکتی یا بی حسی شدید هم منجر گردد. که معمولا به علت حرکات نا موزون و وزن بالا و یبوست و فشار دفع و آسیبهای موضعی و قوس بیش از حد کمر و... پیش می آید.


توصيه های پیش و حین مصرف روغن عرق النسا:


همیشه کمر به وسیله ی کمربند مخصوص بسته باشد. بعد از حمّام نیز باید با عجله بدن را خشک کنند و کمربند را ببندند.

توضیح: در زمان شدّت درد، کمربند خیلی گرم باشد، بعداً نازکتر کافی است تا زمانی که درد رفع شود، که دیگر لازم نیست.

خوابیدن باید بر پهلو باشد و زانوها کاملاً بالا بیایند و جمع شوند. اگر گاهی برای رفع خستگی طاق باز بخوابند باید مدّت آن کوتاه باشد و باز زانوها کاملاً بالا بیایند، توجّه شود که دَمَر خوابیدن حتّی برای چند لحظه هم بسیار زیانبار است.

چه در زمان بستن کمربند و چه بعد از آن، هنگام دراز کشیدن یا خوابیدن، روپوش هرچه باشد کاملاً بر دور کمر سفت گردد. بعلاوه لازم است از کمر به پائین هم گرمتر باشد.

بعد ازخواب یا نشستن طولانی، ازسرعت در بلند شدن اجتناب شود وقبلاً چند لحظه ای کمر را هم مالش و هم حرکتهای سبک بدهند

هنگام نشستن، ستون فقرات راست باشد. بهتر است بر بالش یا متکّای نرم تکیه شود.

از ایستادن سرپا خودداری شود، و در صورت لزوم با حرکات گوناگون ضرر آن، جبران شود.
توضیح اینکه: هنگام شدّت درد، نرمش و حرکات باید کم و سبک باشد و با پیشرفت صحّت تدریجاً بیشتر و سنگین تر گردد.


حتّی المقدور، ستون فقرات، جز در هنگام نرمش، به حالت خمیدگی نباشد. در صورت نیاز به خم شدن، با تکیه ی دست بر زانو یا هر تکیه گاه دیگر، جلو واردشدن فشار بر کمر گرفته شود. خصوصاً در حال برداشتن چیزی از زمین این نکته بسیار مهم، رعایت شود یا اینکه کمر راست باشد و برای رسیدن به پایین تر، زانوها را خم کنند. برداشتن چیزهای سنگین در هر حال اصلاً جایز نیست.

به هنگام شدّت درد، برای نشستن و برخاستن، با کمک بر چیزی تکیه شود تا فشاری بر کمر نیاید. در صورت شدّت درد، بالشی بین زانوها گذاشته شود.


چند توضيح ديگر در زمان مصرف روغن عرق النسا که بهتر است پس از بهبودی نیز رعایت شود:

ماست ترش و دوغ و سایر ترشیهای تند برای درد کمر و سیاتیک (درد پا) ضرر دارد.

عسل 1 قاشق کوچک، خرما روزی 7 عدد و آب توت و انجیر ناشتا مفید است و یبوست را که در این مورد خطرناك است از بین میبرد.

هر ساعت 2 - 3 حرکت به چهار طرف روی پنجه ی پاها با نگاه داشتن دستان رو به جلو برای چند دقیقه نرمش به حدی که به آستانه ی درد نرسد و در صورت توان، نشستن و برخاستن با همین حالت

خرما و دنبه به نسبت 3 به 2 + پودر دارچین و سیاهدانه به مقدار کم اگر با احتیاط روی کمر گذاشته شود، غالب ناراحتی های دیسک برطرف و سیاتیک هم کنترل میگردد. 3 تا 10 شب که هر شب تکرار شود.

افراد چاق سعی کنند شیرینی کمتر مصرف کنند و از وزن خود بکاهند تا فلج نگردند.

نکات قابل توصیه در زمان استفاده از عرق النسا:

مصرف این روغن در کنار یکی از روغنهای اسپند، فلفل قرمز یا سیاه دانه تاثیر بسزایی در کاهش درد و تسریع در درمان خواهد داشت.

در درمان واریس توصیه میشود روغن از ساق پا به بالا مالش داده شود تا به جریان طبیعی خون کمک نماید.

ماندن در مکانهای نمناک یا خیس ماندن محل درد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.


قیمت : ---- تومان
وزن : 200 گرم
[ ]